Medarbetare berättar

På Norlandia Förskolor Vetenskapen arbetar ett engagerat och kunnigt team som ger barnen en trygg miljö med nya upptäckter – varje dag. Här kan du lära känna våra medarbetare lite bättre!
Lina Medarbetare Vetenskapen

Lina, förskollärare

Vad tycker du är det bästa med ditt yrke?
Det bästa är möjligheten att vara en del av barns tidiga utveckling och se dem växa, lära sig och upptäcka världen omkring dem varje dag. Att få vara en positiv och inspirerande förebild för barnen och bidra till deras kunskapsinhämtning och personliga utveckling är en stor glädje. Samt att bygga starka relationer med både barnen och deras familjer. Det är en givande och meningsfull uppgift att forma och påverka nästa generation.Vad är det bästa med att jobba på Norlandia Förskolor?
Något jag värdesätter högt är att jag har tillräckligt med planeringstid för att kunna utföra mitt uppdrag som förskollärare på bästa sätt. Här får jag vara kreativ och använda min egen expertis och erfarenhet i arbetet. Samt har jag möjlighet till fortbildning och personlig utveckling. Vad är det som gör att du trivs på Norlandia Förskolor?
Jag känner mig välkommen och uppskattad av kollegor och ledning. Här får jag en positiv och stödjande arbetsmiljö där jag känner att mina insatser är betydelsefulla. Hur nöjd är du med Norlandia Förskolor som arbetsgivare?
Jag är mycket nöjd.Skulle du rekommendera andra att söka jobb på Norlandia Förskolor?
Ja absolut! 

Isabelle, förskollärare

Berätta, vad är det bästa med ditt jobb?
Att få möta alla olika barn och se de olika individerna och vara en del av deras utveckling. Vi utforskar tillsammans med barnen och utgår utifrån barnens intressen, ingen dag är den andra lik och i mötet med barnen lär vi oss tillsammans.Vad är det som gör att du trivs på Norlandia Förskolor?
Alla kollegor och rektor som tog emot mig med öppna armar, en miljö där vi samarbetar och ser lösningar tillsammans istället för problem. Jag är mycket nöjd med Norlandia Förskolor som arbetsgivare.Vad tycker du är det bästa med Norlandia Förskolor?
Att vi ser individen, man får möjlighet att vara med vid varje individs utveckling och se till deras egna behov och uppfylla dem för att ge barnen den bästa vardagen på förskolan som möjligt.

Skulle du rekommendera andra att söka jobb på Norlandia Förskolor?
Ja. Vi lär oss tillsammans och det finns alltid någon i närheten att rådfråga, en mycket närvarande och hjälpsam rektor har vi också på Vetenskapen vilket underlättar mycket.Är det något annat som du vill dela med dig av?
Maten och konceptet Mat med Smak är verkligen något jag älskar och jag har aldrig ätit så bra och varierande mat hos någon annan arbetsgivare.

Isabelle Medarbetare Vetenskapen
Natalie Medarbetare Vetenskapen

Natalie, barnskötare

Vad är det bästa med ditt jobb?
Att vara en del av barnens utveckling, känslan av att göra skillnad varje dag och att jag får se hur mitt arbete påverkar barnens utveckling och lärande.Vad är det som gör att du trivs på Norlandia Förskolor?
Positiv arbetsmiljö, stödjande kollegor som uppmuntrar mig och att det finns en balans mellan arbete och fritid.Hur nöjd är du med Norlandia Förskolor som arbetsgivare?
Mycket nöjd. Jag ger betyg 5/5.Vad är det bästa med Norlandia Förskolor?
Jag har jobbat inom Norlandia Förskolor i 11 år och ångrar inte att jag tog det beslutet, det bästa med mitt jobb är alla underbara barn och kollegor jag träffar varje dag.Skulle du rekommendera andra att söka jobb på Norlandia Förskolor?
Ja. Vi är ett bra team, har bra samarbete med varandra och vi har bra förmåner inom företaget.