Föräldrar berättar
Föräldrar berättar
"Jag tycker att Norlandia Förskolor Glädjen känns tryggt och bra. Här får man ett varmt mottagande av fantastiska pedagoger. Både jag och mitt barn trivs med vår förskola."
Eleonor, förälder
”Mitt barn får utvecklas på ett lekfullt sätt”
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
Förskolan är bra på att skapa en positiv, lekfull och trygg plats för barnen. Det unika är de spontana och genuina aktiviteterna.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Trygga pedagoger, bra mat och härliga utflykter.
Varför skall man välja denna förskola?
Man ska välja den här förskolan om man önskar ha en trygg förskola där ens barn får utvecklas på ett lekfullt sätt och vara omgiven av trygga och positiva pedagoger.
Har ni några tips till vårdnadshavare som står inför val att välja förskola?
Besök den förskola du är nyfiken på så du själv kan skapa en uppfattning och känsla.
Malin, förälder
”Barnen älskar sin förskola”
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
Jag tycker att ni engagerar er bra med barnen. Ni gör roliga aktiviteter så som disco, klär ut er och sätter upp hinderbanor.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Pedagogerna är fantastiska. Barnen älskar att gå till förskolan.
Vad trivs dina barn bäst med på sin förskola?
Kompisarna och pedagogerna samt att de är ute och leker mycket.
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor Glädjen?
Som förälder känner jag mig trygg med att barnen har det bra på sin förskola. De är alltid jätteglada när vi ska åka dit.
Patrik, förälder
”De jobbar för barnens bästa”
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
Förskolan utmärker sig i att låta barnen vara delaktiga och pedagogerna tar verkligen till vara på barnens önskemål och intressen, vilket skapar goda förutsättningar för att det är roligt att lära sig nya saker.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Tryggheten och lärande-miljön som pedagogerna har skapat och att barnen trivs så bra. Det är ett plus i kanten för arbetet med olika teman, hur man är en bra kompis och att det är bra mat på förskolan.
Varför skall man välja denna förskola?
För att både rektorn och pedagoger jobbar för barnens bästa och det märks i allt de gör.
Har ni några tips till vårdnadshavare som står inför val att välja förskola?
Tips är att besöka förskolan för att se hur lokalerna ser ut och få en inblick i hur pedagogerna jobbar och hur barnens trivs.
Cecilia, förälder
”Här kan man känna sig trygg”
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
De är väldigt bra på att se varje barns behov. De är också väldigt påhittiga och gör mycket roliga saker med barnen. Jag gillar verkligen att barnen får hjälpa till som minikockar, det tror jag är unikt.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Alla pedagoger man möter är glada och trevliga, både mot barnen och oss föräldrar.
Varför ska man välja den här förskolan?
Här kan man känna sig helt trygg att lämna barnen, man vet att dom kommer att få en toppendag!
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor Glädjen?
Det är en riktigt bra förskola med superduktiga pedagoger. För oss som har barn med kraftiga matallergier får även köket en guldstjärna. Även dom ser till alla barns behov!
Magnus, förälder
”Det finns en tydlig Vi- känsla”
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
Jag tycker att personalen är väldigt bra på att se och uppmärksamma barnen och deras behov, vilket skapar en trygghet. Barnen får vara med och påverka undervisningen och till viss del styra aktiviteter, vilket gör att de känner sig delaktiga. Att få vara ”minikockar” är väldigt uppskattat och ganska unikt för Norlandia tror jag och bidrar verkligen till barnens intresse för mat.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Allt sammantaget egentligen, men förskolan har fantastiska pedagoger med ett genuint intresse för våra barn och deras utveckling. Personalen bjuder även på sig själva och leker med barnen, ni går på många utflykter tillsammans och att det finns en tydlig ”Vi- känsla” på skolan, där barn och vuxna från alla avdelningar kan leka tillsammans. Våra barn älskar verkligen att komma till förskolan vilket gör att jag känner mig helt trygg om dagarna.
Varför ska man välja den här förskolan?
Tryggheten, pedagogerna, lärandesituationerna och utmaningarna ni bjuder på, maten och den glädje som barnen får uppleva tillsammans med er varje dag.
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor Glädjen?
Svårt att säga något specifikt då det är helheten som gör förskolan så bra! Men fantastiska pedagoger och maten. Stort plus i kanten för er kock. Vår 5-åring har fått ett större intresse för att vara med och laga mat nu och är mer intresserad än tidigare av vart maten kommer ifrån.
Elisabeth, förälder
”Norlandia är ett toppenval”
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
Det jag tycker är bäst med Norlandia är att de är väldigt kommunikativa om allt som gäller barnen. Något som även uppskattas är att skolan har en egen kock. Barnen får vara med och laga mat, vilket känns väldigt unikt och bidrar till barnens intresse för mat.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Jag känner mig trygg med alla pedagoger och mitt barn älskar verkligen att komma till förskolan.
Varför ska man välja den här förskolan?
Pedagogerna, maten och aktiviteter, allt i ett, gör Norlandia till ett jättebra val av förskola.
Har du några tips till föräldrar som ska välja förskola?
Söker man en förskola där barnen står i fokus och där man kan känna sig trygg när man åker till jobbet så ska man verkligen välja Norlandia.
Vad trivs ditt barn bäst med på sin förskola?
Kompisarna, pedagogerna och alla aktiviteter.
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor Glädjen?
Helheten. Allt jag nämnt ovan gör förskolan till ett toppenval.
Paulina, förälder
”Barnen lär sig hela tiden något nytt”
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
De låter barnen vara med och plantera och de får vara med och baka med kocken. De får verkligen lära sig något nytt varje dag.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Att förskolan har mycket aktiviteter för barnen och att de får ekologisk mat som är lagad från grunden.
Varför ska man välja den här förskolan?
För att här sätter pedagogerna barnens bästa i högsta fokus. Om man söker efter en förskola som har det där lilla extra så tycker jag att Glädjen är perfekt.
Vad trivs ditt barn med på sin förskola?
Pedagogerna, den underbara kocken, sina kompisar och att de hela tiden gör något nytt och äventyrligt.
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor Glädjen?
Att de ofta överraskar barnen med utklädnader, roliga promenader mm.
Julia, förälder
”Det kändes helt rätt direkt”
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
Deras fokus på kvalité och är måna om att barnet och föräldrarna ska trivas.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Att det är så enkelt med allt. Att prata med pedagogerna, att lämna osv.
Varför ska man välja den här förskolan?
För att de som jobbar där bryr sig på riktigt och visar det genom barnen.
Har du några tips till föräldrar som ska välja förskola?
Eftersom vi har bytt förskola en gång till Glädjen så kändes det rätt direkt. Den känslan vill man att alla ska få direkt. Därför ska man välja Glädjen.
Vad trivs ditt barn bäst med på sin förskola?
När mitt barn kommer hem så pratas det hela tiden om att maten var god eller vad man gjorde som var jätteroligt.
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor Glädjen?
Det är svårt att säga något "bästa" när det finns så mycket tillsammans som håller upp hela Glädjen. Jag tror det är tryggheten i att lämna sitt barn i andras händer.
Michael, förälder
"De har roligt tillsammans"
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
Det viktigaste för mig är mina barn trivs och har roligt. Jag som förälder känner mig trygg att mina barn har det bra från att de lämnas på förskolan tills vi kommer och hämtar dom. Jag gillar att dom får göra många olika saker som t ex utflykter eller att få hjälpa till i köket. Barnen både lär sig och har roligt.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
En sak, som barnen kanske har svårt att sätta ord på, men som jag som förälder uppfattar är närheten till pedagogerna. Barnen och personalen verkar ha roligt tillsammans.
Varför ska man välja den här förskolan?
På förskolan Glädjen så är det en trygg miljö där barnen får leka och utvecklas. Stora och bra lokaler vilket underlättar för oss föräldrar vid hämtning, det blir sällan trångt. Bra och trevlig personal.
Har du några tips till föräldrar som ska välja förskola?
Försök välja ut några alternativ som verkar passa in bäst på de punkter som är viktigast.Om möjlighet finns så gör besök på förskolorna för bilda en egen uppfattning.
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor Glädjen?
Helheten. Bra lokaler och utrymmen. Bra och trevlig personal. Resultatet är en trygg miljö som barnen tycker om.
David, förälder
"Förskolan har fantastiska pedagoger"
Vad tycker ni att förskolan är bra på?
Vi tycker att de är bra på att låta barnen vara delaktiga i allt.
Det som känns unikt mot andra förskolor är nog att barnen får vara ”minikockar och hjälpa till i köket och att maten är lagad från grunden.
Vad är det som gör att ni trivs med förskolan?
Barnen har alltid sett fram emot att gå till förskolan och pedagogerna är alltid välkomnande. Barnen får mycket utevistelse och de får även göra spännande experiment och annat roligt.
Varför ska man välja den här förskolan?
Här får barnen leka i en miljö med barnens bästa i fokus.
Har du några tips till föräldrar som ska välja förskola?
Besök förskolan för att se hur verksamheten fungerar.
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor Glädjen?
Det bästa är att både vi och barnen känner oss trygga.
Förskolan har fantastiska pedagoger som klär ut sig, har disco och experimenterar. Listan kan göras långt på allt roligt som hittas på.
Eva, förälder
"En familjär skola med ödmjuka pedagoger"
Hur tycker du det är att ha ditt barn på Norlandia Förskolor?
Det värmer i mammahjärtat när det första mitt barn säger när han vaknar är att han vill till förskolan. Det är ett kvitto för mig att han trivs bra och är trygg på förskolan.
Hur tycker du kontakt och uppföljning fungerar mellan dig som förälder och förskolan?
Det har fungerat utmärkt. Jag får den information jag behöver.
Vilket av Norlandia Förskolors koncept tycker du är bäst och varför?
Jag tycker NorlandiaSkuttet är bäst då mitt barn får rörelse, glädje och positiv energi. Det bidrar även till att min son utvecklar sin motorik. Hans utveckling har gått väldigt snabbt sedan han började på förskolan. Även jag som förälder blir glad när t.ex. pedagogerna klär ut sig och dansar tillsammans med barnen. Det bjuder på en fin stämning. Till och med jag dansar med.
Beskriv Norlandia med tre ord.
Glädje, delaktighet och engagemang.
Vad är det bästa med Norlandia Förskolor?
Det bästa med förskolan är att både mitt barn och vi känner oss delaktiga i hans utveckling. Det är en familjär förskola där vi känner oss trygga med pedagogerna. Det bästa med inskolningen var pedagogernas ödmjukhet och öppenhet. När vi klev in på gården hälsade alla pedagoger och tog emot oss på ett fint sätt. Det bidrog till att jag som förälder kände mig allt tryggare i att lämna mitt barn på förskolan.
Shermineh, förälder